Címkék

állatkínzás (3) anatómia (1) angyal (1) asimov (1) az anya (1) baba (2) baklovag (2) bal (1) balaton (1) beksiński (1) bicikli (3) bird (5) birodalom (1) bohóc (3) boldogság (2) bori (1) boss (1) boszorkány (1) bride (1) bűnbak (1) cica (11) clown (3) coil (1) corpse (1) cthulhu (1) devil (5) donnie darko (1) equus (1) erdély (1) etetés (1) farkasember (1) faulkner (1) fekete (1) férfi (1) festő (1) film (1) flamingó (1) freak (2) genezis (1) gyerek (2) halott (3) hellókarácsony (4) hold (1) húsvét (1) in bruges (1) jobb (1) jobb kezes (1) jókai (1) kannibál (1) karikatúra (1) kerámia (2) kerékpár (3) kés (1) kiállítás (1) kirándulás (3) (5) köcsög (2) könyv (1) koponya (2) kő festés (6) ktm (1) kutya (8) lány (5) lars (1) lepke (1) lfo (1) (8) lolita (1) lolly (1) lopás (1) love (1) lovecraft (1) macska (11) madár (6) majom (1) maszk (3) mcdonagh (1) memyself (1) menyasszony (1) mese (1) miért (1) mi ez (1) mooncat (2) (5) növény (1) nyúl (1) olaj (1) ördög (7) összes (1) péterfy (1) piros (2) polip (1) pozitív (1) puzsér (1) robot (1) rushdie (1) sakk (1) sárkány (1) sátáni versek (1) scapegoat (1) sister (1) sivatagi rózsa (1) szabadnap (1) szaporodás (4) szellem (1) szitakötő (1) szobor (1) szörny (1) tánc (1) telefon (1) terhes (2) testvér (1) tigris (2) tisza tó (1) trier (1) túra (1) vak (1) vámpír (1) vector (5) vers (1) virág (1) von (1) vörös (3) wahorn (1) yuggoth (1) zdzisław (1)

Childhood Memory

2010.01.31. 22:17 - mooncat

Zelk Zoltán: Anyu, végy egy hegyet nékem

Anyu, végy egy hegyet nékem,
olyan magasat,
ha elfárad, ráülhessen
csúcsára a nap -
erdejében madár szálljon,
rókakölyök, őzfi játsszon -
olyan hegy legyen!

Aztán végy egy tavat nékem,
de olyan nagyot,
egyik partról a másikra
el nem láthatok.
Hadd bámulják a sirályok,
ha én azon vitorlázok -
olyan tó legyen!

Aztán végy nekem egy rétet,
piros, sárga, kék
virágokkal legyen telis –
teli az a rét
ahány tücsök, odagyűljön,
hogyha kérem, hegedűljön -
olyan rét legyen!
 

Ha csak ez a kívánságod,
könnyen tehetem,
meg se veszem, amit kérsz és
mégis megveszem:
tiéd már a Mátra, Börzsöny,
Balatont is néked őrzöm
s mind a réteket!

Ha tavasz jő, hoz új zöldet,
a tél zúzmarát,
hogyha zöldben, ha ezüstben,
tiéd minden ág -
tiéd mind a kert, a lanka,
cinke, rigó, búbosbanka
s mennyi szép madár!

Öreg folyó jár dúdolva
parti fák alatt,
bukfencezik kövön, sziklán
sok kicsiny patak
Szólj nekik! Csak arra várnak,
s mintha volna kezes nyájad:
mind hozzád szalad!
mind hozzád szalad!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kepzeldel.blog.hu/api/trackback/id/tr51718211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mindyakuza 2010.02.01. 11:23:26

hát ugy látom nagyon várod már tavaszt .szép vers.Mondjuk nem Dsida Jenő ő az én kedvenc költöm nálla jobbat nem ismerek vagyis veele tudok legjobban azonosulni.Minden versét szeretem most kiemeltem egyet:

Legyen áldott

Legyen áldott a bánatosan forgó,
kevés jót adó világ
s benne az apró emberhangyák
nyüzsgő céljaikkal.
A folyókban legyen sok a hal,
az erdőkben a vad
s találják meg mások helyettem
az élet békességét.
Legyenek áldottak a nők,
akik a szemembe kacagtak:
Mézes legyen minden csókjuk,
legyenek szép gyermekeik.
S legyenek áldottak a szöszke fiúk,
kik márciusi fényzuhogóban
valami elhagyott mezőn
csontjaimmal játszanak.

mintha én irtam volna.

NickelADeón 2010.02.01. 12:25:55

Nekem is eszembe jutott egy vers, Zelk Zombie Zoltán írta ezt is, de még nem volt publikálva sehol.

Építettem egy hóembert a kertbe.
Épp olyan lett, mint én vagy te.
Lóg a hasa, felfele néz a szeme.
Építettem egy hóembert a világgal szembe.

Ha kinézek a jégvirágos ablakon,
ő kenguruként pattog a havon,
meztelen, mert ruhája nincs.
Ajka faág, kalapja tölcsér, lába sincs.

Mint egy mesebeli hókirály
e hóember oly vidám.
De jaj, meghal ő is már,
ha eljön az olvadás.

mooncat · http://rajzoltam.blog.hu 2010.02.01. 20:37:15

micsoda kis irodalom szakkör jött itt össze kérem.

@NickelADeón: amúgy jobb is, h nem publikálta eddig senki! :)

jaaaj, de rajzolni kéne már végre valamit!

NickelADeón 2010.02.04. 11:50:08

Még egy verset szeretnék (ezt nem én írtam,- a Zelkem direkt volt rossz egyébként - gondolom ez kiderült :), ami illeszkedik a tavaszváró hangulathoz, és nagyon régen szeretem.

Weöres Sándor - Gyöngy az idő

Gyöngy az idő vándoroljunk,
nincs szekerünk bandukoljunk.
Lassú folyó ága mellett
járjuk a halk fűzfa berket.

Este a láb gyönge, fáradt,
lombok alatt nézünk ágyat.
lepke bokán jő az álom,
száll a világ lepkeszárnyon.
süti beállítások módosítása